ارسالی از بشارت حسنی
کمق(کموک تورکلری)
کموک تورکلری
شنبه 23 خرداد 1394برچسب:, :: 5:38 :: نويسنده : گودرز غلامی

(مرگ بروهابیت ؛زنده بادمردان پارس) 

اعـــــراب بدوی دختران را نشانه سرشکستگی و خواری می دانستند ؛ بـرعکس برای پسران ارزش فوق العاده ای قائل می شدند ؛ زیرا پسران چوپانی می کردند ؛ به مسافرت هــــای تجارتی می رفتند ؛ شمشیر بدست می گـــــــــرفتند ؛ جنگاور ورزمنده می شدنــــد ؛ از قبیله دفاع می نمودنـــــد ؛ در مسابقات اسب دوانی شرکت می کـــــردند ؛ برای قبیله و خانـواده ، افتخارمی آوردند و جانشین پدر می شدند . این ویژگی ها را کــــه نزداعراب بادیه نشین ، بسیار گــــــرامی و دارای اهمّیّت بود دختران نداشتند ؛ بــــــه همین دلیل اقدام به ننگین ترین و وحشی ترین کارها می کردند و دختران بی گناه را زنده بگور می نمودند . اگــرتنها این عمل آنها را مورد توجّه قـــــرار دهیم ، کافی است کـــــه شناختی درست از دوران جاهلیّت بدست آوریم .


نظرات شما عزیزان:

غلامی
ساعت19:46---25 خرداد 1394
جدا کردن نژادها و اقوام از هم موجب تفرقه است بهتر است به جای مردان پارس از کلمه ایران استفاده شود تا شامل اعراب ایران ، ترکها و . . . شود .
پاسخ: باریکلا به تو حقا که نواده موکاییلی


کریمی
ساعت22:13---24 خرداد 1394

گرچه انسان برای راحت زیستن با بهر گیری ازافکارش به تکنولوژی عظیم دست یافته لذا نحوه زندگی انسان در عصر حاضر قابل قیاس دردورانهای گذشته نیست ولی متاسفانه انسانیت انسان رشد چندانی نداشته آنموقع چنگیزها وتیمور ها وآقامحمد خانها قتل عام میکردند وازاقدام خود لذت میبردند امروزه هم همین است بطور مثال عربستان با استفاده از پولهای تجارت در مکه وتاراج نفت منطقه چگونه بیرحمانه بمب بر سر وخانه ملت مظلوم یمن میریزد پس انسانیت نه تنها رشد نداشته پسروی هم داشته است به امید رسیدن به انسانیت.....



مسعود
ساعت13:47---23 خرداد 1394
ممنون

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





حدیث موضوعی